Trasenster vanuit Nessonvaux
Ondanks dat de Trasenster Nord makkelijker is dan zijn westelijke broertje, de Trasenster Ouest, is hij wel populairder. Dat zal vooral komen door de makkelijkere ligging. De beklimming start direct vanuit het dorpje Nessonvaux.
Volg in het dorpje simpelweg de bordjes richting Trasenster. Het begin is direct mooi. Het klimt flink en je wordt zelf getrakteerd op een mooie haarspeldbocht. Tussen de woningen door baan je jezelf met gemiddeld 6-7% door naar boven.
Na het dorpje Trasenster wordt het nog even iets steiler, maar daarna is het gedaan met het echte klimmen. Vergeet niet te genieten van het prachtige uitzicht aan de rechterkant van de weg. De laatste kilometer klimt erg rustig door.
Straatnamen: Rue de la Gare, Rue Heid Mawet, Rue Trasenster & Route de Banneux
3.0 door fvdsLeuke klim met die bochtjes erbij. Qua verkeer niet superdruk en de straat is breed genoeg om ingehaald te worden. Het asfalt in het begin ligt er wel slecht bij, opassen in de afdaling.... lees verder
Foto's (1)
Als je foto's wilt uploaden, maak dan een account aan. Het duurt maar 1 minuut en het is helemaal gratis.
- Voeg foto's toe van je bedwongen beklimmingen.
- Schrijf reviews over al je bedwongen beklimmingen
- Voeg je favoriete beklimmingen toe
Fietsroutes
Naam | Afstand | Hoogtemeters | Beklimmingen | |
---|---|---|---|---|
|
De hel van Herve
4.4
|
130.4km | 1981m | 17 |
Statistieken
Trasenster vanuit Nessonvaux Deze beklimming |
Valleien van de Vesder, Amblève & Ourthe 476 beklimmingen | Luik 1749 beklimmingen | Belgische Ardennen 2817 beklimmingen | Ardennen 3421 beklimmingen | Wallonië 5143 beklimmingen | België 7977 beklimmingen | Europa 42076 beklimmingen |
---|---|---|---|---|---|---|---|
106
|
positie
157
|
positie
282
|
positie
418
|
positie
563
|
positie
475
|
positie
488
|
positie
17549
|
Gemiddeld stijgingspercentage
4.9%
|
positie
270
|
positie
841
|
positie
1260
|
positie
1553
|
positie
2013
|
positie
2589
|
positie
22315
|
Lengte
3.9km
|
positie
96
|
positie
161
|
positie
320
|
positie
418
|
positie
360
|
positie
377
|
positie
13955
|
Hoogtemeters
191m
|
positie
87
|
positie
108
|
positie
205
|
positie
316
|
positie
205
|
positie
206
|
positie
14691
|
Classificatie
Staat van het wegdek
Verkeersdrukte
Klimtijden
7 km/u | 00:33:21 |
11 km/u | 00:21:13 |
15 km/u | 00:15:34 |
19 km/u | 00:12:17 |
Populair
Reviews (8)
Leuk als je in de buurt bent, want een vrij prettig percentage en een mooie lengte. De omgeving is niet denderend, bijna constant is er wel wat bebouwing. Het wegdek is niet storend slecht (voor Wallonië). Verkeersdrukte valt mee maar het is inderdaad een weg die breed genoeg is om gewoon ingehaald te worden.
Niet direct een favoriete klim, maar hij ligt op de kortste route van thuis uit naar Banneux ... en da's al 85 km. Het asfalt is, (04/22) zoals op vele Ardeense binnenwegen ronduit slecht, en het wordt er met de jaren niet beter op. Bergop valt het nog mee, maar naar beneden blijft het echt wel uitkijken.
De poort tot de Ardennen zoals ze deze klim wel eens noemen. En die titel klopt ook wel: Zodra je hier bovenkomt ligt de weg naar Remouchamps etc. werkelijk open, waarna het echte Ardennen-klimplezier kan beginnen.
Deze klim is dan ook een ideale heuvel om de klimbenen al wat warm te draaien: een 4-tal km aan een erg egaal stijgingspercentage van +/- 5-6%, een echte loper dus.
Het wegdek is niet overal even goed, met name de eerste 1,5 km is voor verbetering vatbaar, maar ongeveer halverwege verandert dat in een mooie, nieuwe geasfalteerde weg.
PS: het is ook zeker eens aan te raden om via 'Le Batty' naar de top te gaan. Dit is een mooie/stijle variant.
Leuke klim met die bochtjes erbij. Qua verkeer niet superdruk en de straat is breed genoeg om ingehaald te worden.
Het asfalt in het begin ligt er wel slecht bij, opassen in de afdaling.
Heel leuke klim! Mooie gelijkmatige hellingsgraad. Absoluut een aanrader als je in de buurt bent en geen fan bent van de +10% klimmen.
Trasenster Est is de mooiste van de drie alternatieven voor mij (maar niet op klimtijd.nl)!
Mooie klim om in een lekker tempo omhoog te fietsen. Ook enorm populair gezien het aantal renners er in het weekend omhoog gaan.
En inderdaad het uitzicht mag er zijn!! Al heb ik soms het idee dat niet iedereen daar oog voor heeft als ze met een strak vizier in een treintje langs komen geknald.