Hoogteprofiel beklimming Mont Ventoux vanuit Sault

De beklimming van de Mont Ventoux vanuit Sault is 23.8 kilometer lang en overbrugt met een gemiddeld stijgingspercentage van 4.9% een hoogteverschil van 1176 meter. De klim ligt in de sector Carpentras in de Provence, Frankrijk. Met o.a. een steilste stuk van 9.2% scoort deze beklimming 916 klimpunten.

Fietsroutes met de Mont Ventoux vanuit Sault


17 accommdaties in de buurt


Ranglijst

#3 van 16 rondom Carpentras

#3 van 16 in Provence

#74 van 346 in Frankrijk

#102 van 933 in de gehele ranglijst



Reacties

Wat vind jij van de Mont Ventoux vanuit Sault? Laat hieronder je ervaring of tips achter.

Controle of je geen robot bent: Hoeveel wielen heeft een racefiets?
Danny op 13 March 2017 om 13:23

ik reed hem in 2016 in 2u08 min , dus vrij traag, maar met een icetrike adventure met pedaalondersteuning, wat ook nodig is, gezien het zware gewicht van deze trike ! Mijn leeftijd nu is 59, heb een prothese van de schouder en de heup links alsook heb ik reeds 20 j de ziekte van Parkinson ..dit jaar , 2017 dus , gaan wij ,met Parkinsonpatiënten en fietsende begeleiders op 6 juli nog eens bedwingen....

Rudy op 21 June 2016 om 12:30

Best mooie rit vanaf chalet reynard was het wel op kleinste versnelling (ik weeg 100 kg) Het verzicht is prachtig, bij regen moet je deze berg best niet doen. De afdaling is niet moeilijk en een leuke ervaring Ik wil er best nog wel eens naartoe ,wanneer het kan Overigens prachtige fietsstreek als voorbereiding

Arjan op 29 June 2015 om 13:38

Als je de Ventoux gaat beklimmen of in de buurt gaat fietsen: Ik ben oa van St Didier via Sault de Ventoux op gefietst, maar vooral het eerste gedeelte (gorges-de-la-nesque) is supermooi en lekker rustig! Echt een aanrader!

Marco hooymans op 01 June 2015 om 16:46

Heb deze samen met mijn zoontje van 5 jaar oud, die in de aanhangfiets zat, gedaan, dan wordt het , met 45 kilo extra en zelf een gewicht van 105 kilo, extra zwaar, was een super beklimming en is normaal gesproken de lichtste beklimming van de mont ventoux, vanuit bedoin en malaucene heb ik de beklimming ook gedaan, allebei zwaar. Maar ook mooi om te doen.

Ronald Weistra op 10 May 2015 om 17:34

De Mont Ventoux vanuit Sault is een goede voorbereiding voor het echte werk (dwz vanuit Bedoin). Het is zeker een mooiere rit met, zoals anderen al opmerkte, mooie vergezichten. Ze hebben een groot deel van de weg opnieuw geasfalteerd, dus de kwaliteit van het wegdek is prima. Het kan er druk zijn, maar deze kant is over het algemeen rustiger dan vanuit Bedoin.

Richard Noorlander op 17 November 2014 om 22:16

De klim vanuit Bedoin is de echte. Deze is vooral mooi. Eerst de geur van lavendel als je in Sault vertrekt. Mooie vergezichten. Ook tijdens de klim nog regelmatig vergezichten. Bij de klim vanuit Bedoin zie je af en zie je bomen. Deze is leuker om te doen.Nooit echt zwaar tot aan Chalet Reynard. Daarna afzien de laatste 6 km. Alleen begin je er veel fitter aan.

pieter op 28 October 2014 om 10:34

Na enkele ritten in Limburg kwam deze volgende uitdaging min of meer toeval op mijn pad. Vier traingingsritten vooraf gefietst met de Col de Suzette, Col de la Chaine, Col de Fontaube en Col d'ey (ook in deze volgorde). Zondag 21 sept. werd de dag (goed weer) om de Mont Ventoux te beklimmen. Met een korte stop bij Chalet Reynard kwamen wij (samen met mijn fietsmaatje) in 1:58:34 uur boven. Een onbeschrijvelijk en emotioneel gevoel gaf de beklimming mij. De klim trainingsdagen in de omgeving zijn voor mij echt een 'must' gebleken. De uitrusting (vooraf gemonteerd) van de fiets: trippel voor 30-40-50 en achter 12-28. In Nederland vooraf de nodige fietskilometers afgelegd.

Huub Maas op 15 September 2014 om 22:03

Misschien niet de moeilijkste klim van Frankrijk maar wel een die zeker de moeite waard is. Mooie lichtval over de velden aan het begin van de route als de zon op komt. Het bos is ook prachtig maar 's ochtends koel in september. De weg is compleet nieuw geasfalteerd van Sault tot boven aan Chalet Reynard! Met de laatste 6 km (vanaf Chalet Reynard) tot aan de top is niet te spotten (helling zo'n 10%).

Rob - Spijkenisse op 30 August 2014 om 14:05

Deze variant is echt een makkie vergeleken met Bedoin en Malaucene. Vooral de 6 kilometers voor Chalet Reynard zijn kinderlijk eenvoudig. Een beetje fietser trapt daar met gemak >20 km/uur weg. Deze klim heeft niets te maken met de twee andere serieuze beklimmingen. Het laatste stuk van 6 kilometer naar de top maakt deze klim uiteindelijk wel goed, maar daar begin je dan ook fris aan.

Matty op 20 August 2014 om 17:08

Een mooie route is om ook eerst de gorges-de-la-nesque te doen en daarna vanaf Sault deze beklimming.

Rogier op 16 July 2014 om 18:38

@Iedereen: oeps achter de schermen stond iets niet goed. Maar het is aangepast, want het is inderdaad, natuurlijk, dezelfde klim!

Joop op 20 June 2014 om 21:29

Had vooraf dezelfde vraag. Beide beklimmingen zijn vanaf Chateau Reynard identiek. De weergegeven profielen kloppen ongeveer, maar zijn beide, afwijkende, gemiddelden van de beklimming. Vooral in bochten kan het percentage even toenemen, vandaar die 13% die hier wel en bij het profiel vanaf Bedoin niet vermeld is. Maar ja, als je eenmaal zover bent dan heb je, volgens mijn Strava, ook al steilere (mini)stukken achter de rug. Profiel Bedoin lijkt me gemiddeld het dichtst bij de realiteit liggen.

Stéphane op 18 June 2014 om 17:30

Sorry, ik was mis....

Stéphane op 18 June 2014 om 14:47

De laatste 6 km zijn gemeen aan de beklimming vanuit Malaucène en niet Bedoin.

Rob Romgens op 15 June 2014 om 20:05

Mij viel hetzelfde op als Jan. De slot kilometers van de twee profielen kloppen niet! Mont Ventoux VS. Mont Ventoux vanuit Sault

Jan op 01 June 2014 om 20:11

Ik zit naar de verschillende beklimmingen te kijken van de mont Ventoux Vanuit Sault en Bedoin, De laatste 6 km zijn hetzelfde alleen is het profiel van Sault zwaarder dan die van Bedoin Beetje vreemd,

Fred(erico) de Groot op 01 August 2013 om 11:08

Juli 2013 mooi wegdek, eerste gedeelte te doen, vanaf chalet Richard serieus klimmen. Veel verkeer, finish niet te bereiken door de grote hoeveelheid auto's, dus eerder afgeklokt. Afdalen oppassen, veel rijders komen zig zag omhoog. Ik had de 30 achter op het laatste stuk nodig. Kunst van deze klim is nooit in je rode gebied te komen. Succes