Hoogteprofiel Fromberg
hoogtemeters

Deel deze beklimming

421

Feedback over deze beklimming?
Toon beklimmingen in de buurt

De Fromberg is bekend van de finale van de Amstel Gold Race, waar hij tussen de Eyserbosweg en Keutenberg zit. Hoewel de Fromberg zich niet kan meten met deze toppers, mag de beklimming zeker niet onderschat worden. De helling is namelijk zeer afwisselend en bestaat uit een aantal 'terrassen' die beklommen moeten worden.

Het moeilijkste stuk van de beklimming zit in het begin. Kort schiet de teller over de 10%, maar al snel wordt het makkelijker. Wie het eerst deel goed doorkomt moet rustig blijven tot de volgende bocht naar rechts. Na de bocht gaan het 500 meter rechtdoor het open veld omhoog. Een ideaal stuk om een goede demarrage te plaatsen. Bovenaan linksaf voor nog een klein stukje omlaag en omhoog.

Straatnamen: Afvaartweg, Heugdenweg & Achtbundersweg

5.0 door hgrootenhaar
Echt een mooie klim, niet moelijk, maar grillig. Aan de top mooi wijds uitzicht ! Echt een aanrader... lees verder
10%
12%
15%
20%
Klik op de beklimming voor street view
Toon beklimmingen in de buurt

Foto's (35)

Als je foto's wilt uploaden, maak dan een account aan. Het duurt maar 1 minuut en het is helemaal gratis.

• Voeg foto's toe van je bedwongen beklimmingen.
  • Schrijf reviews over al je bedwongen beklimmingen
  • Voeg je favoriete beklimmingen toe
Registreren

Heb je al een account?

Fietsroutes

Persoonlijk samengesteld en gecontroleerd door climbfinder!
Naam Afstand Hoogtemeters Beklimmingen

Staat van het wegdek

100% 0% 0%
Gebaseerd op 9 stemmen
Deel je ervaring. Wat was de kwaliteit van het wegdek tijdens de beklimming?

Verkeersdrukte

89% 11% 0%
Gebaseerd op 9 stemmen
Jouw ervaring telt. Hoeveel verkeer kwam je tegen tijdens de beklimming?

Klimtijden

Eyserbosweg

Reviews (23)

hgrootenhaar
2 w 5.0 00:05:23 (18.5km/u)

Echt een mooie klim, niet moelijk, maar grillig.
Aan de top mooi wijds uitzicht !
Echt een aanrader

jjtbsomhorst
1 mnd 5.0 00:09:47 (10.2km/u)

Vorig jaar deze klim voor het eerst gedaan. Ben het er nog steeds over eens. Je moet je wel schamen als je hier op je aller aller lichtste verzet naar boven fietst. Dan heb je nog heel veel trainingswerk te gaan

1 j 4.0 00:09:44 (10.3km/u)

Een mooie klim mede door de diverse plateaus die je tegen komt. In een handbike (ligger) kun je met een beetje kracht de hele klim op midden of groot blad fietsen. Als je hier het kleine blad voor nodig hebt dan weet je dat je nog veel traininguurtjes te maken hebt.

Het begin maakt je een beetje bang maar als je eenmaal het eerste stukje gedaan hebt en de bocht om bent dan is het eigenlijk alleen maar doordraaien. Als je vervolgens de open vlakte gepasseerd bent en je ziet de helling in de 'verte' dan is het kwestie van grote blad en zoveel mogelijk snelheid maken dan kom je zonder enig probleem boven en kun je van het mooie uitzicht genieten

YordiZ
2 j 5.0

Bekend van de Amstel Gold Race maar een klim die ook voor de recreant goed te doen is. Kom je vanuit de richting Elkenrade of Ubachsberg dan heb je een mooie aanloopsnelheid waarmee je het eerste deel van de klim op een groot verzet kunt doortrekken. Nadat je rechtsaf bent geslagen rij je langs een wijnveld en weiland. Dit is echt genieten. Niet al te steil meer waardoor ik op een zwaar verzet flink door kon trekken. Op de twee korte steile knikjes die ik nog voor de wielen kreeg was het nog wel even afzien om zonder terugschakelen boven te komen. Al met al een heerlijke beklimming!

KarelOverbeeke

Persoonlijk een van mijn favoriete beklimmingen in dit stukje Z-Limburg. Het begin kan je vol opknallen als je vanuit Elkenrade of Ubagsberg komt omdat de afslag naar recht niet scherp is, De eerste paar honderd meter is redelijk steil maar kan je op de macht nemen. Hierna een bocht naar rechts waarna het vals plat oploopt. Aan de linkerkant de wijngaard van "Fromberg".
Na ca. 1km linksaf slaan bij de picknickplaats waar het heel even goed steil loopt, hierna bolt het nog even door naar de top. Vergeet niet de genieten van het uitzicht. Let op, in de afdaling ligt in de scherpe bochten vaak los grind!

Robbe_Buls
2 j 3.0

De Fromberg is veruit de gemakkelijkste van de klassieke finale van de Amstel Gold Race. Je start beneden op de grote plateau, gaat op je pedalen staan, en knalt tot boven. Maar naast de minst lastige is het ook de mooiste. Boven heb je een prachtig zicht. En laat ons eerlijk wezen: af en toe zo'n lekker lopend stuk doet ook wel deugt.

HansvanWaas
2 j 5.0

Heerlijke klim tussen de Eyserbosweg en de Keutenberg (in de AGR). De Fromberg is een stuk vriendelijker dan de Eyserbos en de Keut, maar niet minder mooi. Op de top heb je een wijds uitzicht over de hele steek. Een absolute aanrader!

Fedor

Landschappelijk gezien één van de mooiste beklimmingen in dit gebied, Met steeds verschillende uitzichten (vrijwel alle kanten op). En niet te zwaar dus voor vrijwel iedereen goed te doen. Zeker aan te raden!

Even opletten bij de afslagen (eerste rechts, daarna eerste links). na de laatste afslag lijkt de top meteen in zicht maar dan moet je nog een stukje verder. Ná de echte top is een bankje met fraai uitzicht naar het noorden en het westen. En onderweg zijn er ook regelmatig mooie uitzichten.

Fietsmaatje
3 j 5.0

Alleen voor het uitzicht al een "must". Voor bijna iedereen goed te doen denk ik. Ook een klim waarmee je kunt spelen. Omdat de Fromberg een paar keer afvlakt kan je goed tempo maken. Echt een prachtige klim!

kgdg
3 j 4.0 00:03:59 (25.1km/u)

Mooi klimmetje om hard naar boven te fietsen. Bij de laatste bocht naar links niet vergeten om nog naar de echte top door te trekken want de eerste top na de bocht naar links is niet de top. Die daarna wel, met 100m na de top een bankje. Foto is van dat bankje naar de top gemaakt.

sylvainsmeets

De klim begint rustig.
Mooi gehucht waar je doorheen fiets.
Veel autoverkeer en landbouw verkeer.
Goed wegdek.
Op het plateau heb je mooi uitzicht .

Houblon
3 j 4.0 00:05:11 (19.3km/u)

Prachtige klim. Qua zwaarte is hij gemiddeld, maar de klim maakt veel goed qua uitzicht. Als je helemaal boven bent kijk je naar links uit over Etenaken, Keutenberg en Scheulder.

daanmeels
3 j 5.0

Mooie klim met hele mooie uitzichten. De fromberg begint steil, vervolgens komt een heel lang stuk vals plat en vervolgens nog een hele steile knik naar links. Deze valt in de categorie Bemelerberg, waar je op macht omhoog kan rijden zonder stil te vallen. De Fromberg wordt heel vaak gereden na de Eyserbosweg.

Conrad
3 j 3.0

De Fromberg zoals gereden in de Amstel Gold Race, vroeger nog door Fromberg maar door de smalle straten daar nu van deze kant.
Het dal waar deze klim start is ideaal om als klimtraining te gebruiken, je kunt in rondjes van 6-10 kilometer op een middag zomaar 800 hoogtemeters maken en nooit ver weg zijn van de doorgaande weg.
Komende vanuit Ubachsberg ga je vlot richting de afslag, het is een aflopende weg dus je gaat zomaar 35 km/h, je draait de klim op en boem je had moeten schakelen. Te laat betekent omdraaien en opstappen en je segment op strava is naar de vaantjes...
Je kronkelt lekker naar boven en draait naar rechts, vlakt het nu af niet? Waarom gaat het niet echt sneller...zo voelt dus Limburgs vals plat.

RobertS
3 j 5.0

Deze mag niet ontbreken als je in Limburg fietst. Je hebt prima uitzicht, er zitten bochten in, het is er vrij rustig. Bovendien vind ik persoonlijk de aanloop heel gaaf: je komt aan vanuit het oosten op een licht aflopende Vrakelbergweg waar je vol gas naar beneden kan en dan voor de afslag naar de Fromberg vol in de ankers moet.

Tjaart
3 j 3.0

Leuk en wat rustiger klimmetje. Begin kort wat steiler, daarna wat stukken om bij te komen of te versnellen en nog kleinere stukjes wat steiler. Rustig en goed wegdek. Na de afslag naar rechts heb je rechts zicht op het droogdal van Colmont en de Eyserbosweg. Daarna links tot de top en dan zicht op Geuldal.

PelotonDesArdennes
3 j 4.0

Bekend uit de AGR, en nog een leuke klim ook. Mooi zicht op de top van de Eyserbosweg

Yassin
3 j 3.0

Lekker klimmetje in 3 trapjes. Ideaal voor de zwaardere klimmer die het van kracht moet hebben.
Je kan drie keer goed doortrekken op de steilere stukjes en tussenin een groter verzet draaien en "recupereren".

Roy
3 j 4.0

Niet te moeilijk en dat is fijn, want je wordt in deze hoek van Limburg niet gespaard. Hij loopt mooi, leuke scherpe bocht en dan hele mooie vergezichten. Heel rustig (doordeweeks), alleen wat koeien in de wei.

limburg kenner
6 j

mooie klim met mooi uitzichten. inderdaad een minder zware dan de rest in de omgeving, waardoor je misschien wel meer geniet ;)

Henk

Hij is 36 rondom Gulpen, Voeren en Simpelveld

Henri Toemen
6 j

Lekker klimmetje voor een 60 plusser !!

raymond
8 j

Lekker klimmetje, goed te doen. Leuk uitzicht aan de rechterkant. Afdeling is even opletten met een scherpe bocht naar links en daarna naar rechts.