Eikenberg
Eikenberg is een beklimming in de regio Vlaamse Ardennen. Hij is 1.2 kilometer lang en overbrugt 62 hoogtemeters met een gemiddeld stijgingspercentage van 5%. Daarmee scoort deze klim 71 klimpunten. De top van de beklimming ligt op 83 meter hoogte. Gebruikers van climbfinder deelden 7 reviews over deze beklimming en hebben 3 foto's geüpload.
Straatnaam: Eikenberg
5.0 door michelstevensDit is een automatische vertaling, de originele taal is: Nederlands.Ik hou echt van deze klim. De laatste keer dat ik hem deed, regende het en dat maakte het nog moeilijker op de kasseien. Probeer weg te blijven van het asfalt als je benen het toelaten :)... lees verder
Foto's (3)
Als je foto's wilt uploaden, maak dan een account aan. Het duurt maar 1 minuut en het is helemaal gratis.
- Voeg foto's toe van je bedwongen beklimmingen.
- Schrijf reviews over al je bedwongen beklimmingen
- Voeg je favoriete beklimmingen toe
Fietsroutes
Naam | Afstand | Hoogtemeters | Beklimmingen | |
---|---|---|---|---|
|
Ronde van Vlaanderen
5.0
|
113.8km | 1257m | 16 |
|
Vlaanderen's zwaarste
5.0
|
161.4km | 2241m | 36 |
|
Legendarisch Vlaanderen
4.0
|
94.2km | 993m | 18 |
Statistieken
Eikenberg Deze beklimming |
Vlaamse Ardennen 515 beklimmingen | Oost-Vlaanderen 626 beklimmingen | Vlaanderen 2722 beklimmingen | België 8004 beklimmingen | Europa 44513 beklimmingen |
---|---|---|---|---|---|
71
|
positie
21
|
positie
21
|
positie
36
|
positie
1158
|
positie
23406
|
Gemiddeld stijgingspercentage
5%
|
positie
119
|
positie
129
|
positie
502
|
positie
2478
|
positie
23023
|
Lengte
1.2km
|
positie
241
|
positie
260
|
positie
831
|
positie
3705
|
positie
31379
|
Hoogtemeters
62m
|
positie
111
|
positie
116
|
positie
210
|
positie
2629
|
positie
30676
|
Classificatie
Staat van het wegdek
Verkeersdrukte
Klimtijden
7 km/u | 00:10:33 |
11 km/u | 00:06:43 |
15 km/u | 00:04:55 |
19 km/u | 00:03:53 |
Populair
Reviews (7)
Ik hou echt van deze klim. De laatste keer dat ik hem deed, regende het en dat maakte het nog moeilijker op de kasseien.
Probeer weg te blijven van het asfalt als je benen het toelaten :)
I really like this climb. Last time I did it it was pouring rain and that made it even more difficult on the cobbles.
Try to stay away from the asphalt if your legs allow it :)
Er zijn inderdaad af en toe asfaltstrookjes aan de zijkant en een stukje in het midden. Maar als je iemand voorbijgaat kom je onverbiddelijk op de kasseien terecht en super liggen die er hier niet bij. best lastig, zeker bij veel zon want geen verkoeling. Best kan je tot bovenaan rijden en stukje terugkeren naar de kokkerelestraat. Leuker als de op grote baan verder te moeten rijden.
Er zijn inderdaad af en toe asfaltstrookjes aan de zijkant en een stukje in het midden. Maar als je iemand voorbijgaat kom je onverbiddelijk op de kasseien terecht en super liggen die er hier niet bij. best lastig, zeker bij veel zon want geen verkoeling. Best kan je tot bovenaan rijden en stukje terugkeren naar de kokkerelestraat. Leuker als de op grote baan verder te moeten rijden.
Niet te onderschatten! al heb je wat asfaltstroken aan de zijkant, de helling en de verrassende lengte maakt dit echt hard
Not to underestimate! though you have some asphalt lanes on the side, the gradiant and the surprising lenght of it wakes this really hard
Een van de enige kloven met helling en kasseien over het grootste deel van de lengte. Brede weg met de mogelijkheid om aan beide kanten van de weg op de asfaltstroken te rijden. Moeilijkheidsgraad tussen de Oude Kruisberg en de Oude Kwaremont.
L'un des seuls bergs avec de la pente et des pavés sur pratiquement toute la longueur. Route large avec possibilité de rouler sur les bandes de roulement en asphalte de chaque côté de la route. Difficulté entre le Oude Kruisberg et le Oude Kwaremont.
Heb deze klim gedaan op het einde van de RVV-rode lus.
Ik wou de helling beklimmen enkel op de kasseistroken en de geasfalteerde lagen links laten liggen.
De klim is toch zo zwaar dat ik er niet aan heb kunnen weerstaan om op de geasfalteerde lagen te rijden.
Een klim die ook blijft duren. Kasseistrook lag er ook niet optimaal bij, soms ontbraken er kasseien.
Deze klim is wat minder zwaar geworden dankzij de asfaltstroken aan de zijkanten. Als je aan de verleiding kan weerstaan en je blijft op de kasseien, dan is dit best een uitdagende helling.