Hoogteprofiel beklimming Côte de Forêt

In Trooz start esthetisch pareltje die je doet dromen van mooie cols in de Alpen. De Côte de Forêt heeft drie verbluffend mooie haarspeldbochten die ze combineert met mooie vergezichten. Bovendien loopt de beklimming door de gelijkmatige hellingshoek als een trein. Wie de Côte de Forêt niet hoog in zijn favorieten heeft staan heeft een hart van steen.

De beklimming start net buiten het centrum van Trooz richting Chaudfontaine. De afslag richting Forêt staat duidelijk aangegeven, hier start de beklimming. Al snel laat je de huizen achter je en klim je aan de rand van een open vallei naar boven. Net de begraafplaats komt de eerste haarspeldbocht. De volgende bocht die al snel in beeld komt trakteert je op een geweldig uitzicht op de vallei.

De weg klimt verder langs de heuvel omhoog in een strak maar lekker tempo. Net voor de oude vervallen hoeve maakt de weg nog een mooie slinger via een haarspeldbocht om extreme steilheid te voorkomen. Hierna is het nog een kilometer licht stijgend naar de top in het gehucht Forêt.